3 330 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Stöld av material m.m.
Vi var och bjöd byggarna på fika idag på em. De håller på som bäst att lägga taket så att det ska kunna bli täckt så snart som möjligt.
När vi fikade så kom vi in på deras tidigare byggen och de omfattande stölder som förekommer av byggmaterial men särskilt vitvaror. På ett av deras tidigare ställen hade t.o.m. värmepumpen blivit stulen.
De gav många exempel på byggen där vitvaror stulits bara någon eller några dagar efter installation.
Jag undrar nu om någon annan här på forumet blivit drabbad?
Vi har en villa-hemförsäkring som ingick i huspriset och som gäller från det att huset stomrests. Tydligen har också byggentreprenören en försäkring. Men han sa att hans självrisk var ett halv basbelopp. Vår är på 1500 om jag inte minns fel.
Om det nu blir en stöld av säg våra vitvaror - vilken försäkring skall täcka den? Vår villa- hemförsäkring eller byggarens stöldförsäkring?
[sub]Jag får väl ta fram förstoringsglaset och läsa det finstilta...[/sub] ;D
När vi fikade så kom vi in på deras tidigare byggen och de omfattande stölder som förekommer av byggmaterial men särskilt vitvaror. På ett av deras tidigare ställen hade t.o.m. värmepumpen blivit stulen.
De gav många exempel på byggen där vitvaror stulits bara någon eller några dagar efter installation.
Jag undrar nu om någon annan här på forumet blivit drabbad?
Vi har en villa-hemförsäkring som ingick i huspriset och som gäller från det att huset stomrests. Tydligen har också byggentreprenören en försäkring. Men han sa att hans självrisk var ett halv basbelopp. Vår är på 1500 om jag inte minns fel.
Om det nu blir en stöld av säg våra vitvaror - vilken försäkring skall täcka den? Vår villa- hemförsäkring eller byggarens stöldförsäkring?
[sub]Jag får väl ta fram förstoringsglaset och läsa det finstilta...[/sub] ;D
Vi hade inbrott i början av vårat bygge >
>
>
Dom stal verktyg och maskiner från hantverkarna men "våra" saker hade inte kommit, det var ingen ide`för byggarna att använda sin försäkring för det är så hög självrisk men hade det varit våra tex vitvaror hade våran försäkring täckt det!!
Mvh Maria
Dom stal verktyg och maskiner från hantverkarna men "våra" saker hade inte kommit, det var ingen ide`för byggarna att använda sin försäkring för det är så hög självrisk men hade det varit våra tex vitvaror hade våran försäkring täckt det!!
Mvh Maria
Klicka här för att svara