Mackin skrev:
Tja, rätt snyggt. Hade själv en fundering för flera år sedan att göra en sådan stjärnhimmel i sovrummet, men då i form av stjärnbilderna. Dimbara naturligtvis så man får känslan av att ligga under en bar himmel.
Här är det någon som gjort så. Inte avundsjuk på jobbet.
Gäller nog att ha en gratisjobbande pensionär som vill ha sysselsättning d^_^b

http://villaberghflood.blogspot.com/2011/12/klipper-ut-alla-stjarnor-fran-himlens.html
http://villaberghflood.blogspot.com/search/label/Special

Mackin skrev:
Tja, rätt snyggt. Hade själv en fundering för flera år sedan att göra en sådan stjärnhimmel i sovrummet, men då i form av stjärnbilderna. Dimbara naturligtvis så man får känslan av att ligga under en bar himmel.
Synd att jag inte hade ngn bild på hur det ser ut i mörker, blir riktigt snyggt när stjärnorna blänker i alla kromdetaljer m.m.

Det är för övrigt rätt enkelt att sätta upp en stjärnhimmel, bara att borra en massa hål och fästa slingorna med lite lim. ;)

BjörnBygg skrev:
Synd att jag inte hade ngn bild på hur det ser ut i mörker, blir riktigt snyggt när stjärnorna blänker i alla kromdetaljer m.m.
En sådan bild bli sällan så bra som den förtjänar, måste upplevas för den rätta känslan. Men jag tackar för omtanken.d^_^b

Suhagg skrev:
Här är det någon som gjort så. Inte avundsjuk på jobbet.
Gäller nog att ha en gratisjobbande pensionär som vill ha sysselsättning d^_^b

[länk]
[länk]
Tackar för tipset. :D Har sparat tipset på datorn så jag har det för en ev. himmel i en framtid. :) Skulle göra sig bra i ett barn/lek-rum oxå, kom jag på nu hux-flux:P

A
matkol skrev:
Sista bilden i länken finns det ett badrum med stjärnhimmel.

[länk]
Ja fyfan, det var väl populärt med spottar när det där huset renoverades. Vilken jävla elräkning man lär få.

Sätt in LED-lampor i spottarna och montera upp solpaneler på taket så är räkningen inte så hög längre. Det är inte så billigt i inköp kanske, men slår man ut det på ett antal år så blir det inte så dyrt i längden :)

Slängde upp en 250 punkts i grabbens rum när vi renoverade det. Kanonbra nattbelysning.
Gick åt många borr :-) Drog upp all fiber till vinden och har ljusboxen där. Enkelt arbete och nice resultat.. Bara köra på...

Classe, hur lyckades du säkerställa lufttätheten?
/David

Körde med 1,25 mm extralånga borr. Drog igenom fibern, limmade sedan från båda håll. Kapade sedan av fibern.

Kanske en dum fråga och lite OT men hur gör man med stjärnhimmel om man vill måla om taket?

Man brukar den falla ut någob millimeter så kan man klippa av den på nytt om man målar om

OBS! Det är inte alla fiber som går att klippa så kolla upp det först.

fasiken nu blev jag sugen på att prova detta någonstans... bör man köpa någon dyrare modell eller duger med vad för skit som?

shadowfire skrev:
fasiken nu blev jag sugen på att prova detta någonstans... bör man köpa någon dyrare modell eller duger med vad för skit som?
Jag skulle inte köpa dem billigaste varianterna. Var själv med om att ljuskällan gick sönder när stjärnhimlen var monterad och inte gick att byta...

Clas ohlson säljer en modell med halogenlampa, som enkelt kan bytas mot en LED lampa. Kostar runt 1800kr och den känns rejäl:)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.