Hej!
Har köpt denna och montering mm fungerade bra. Enkel att starta och går tyst. Dock undrar jag om den verkligen är en multiclip, för jag har köpt dessa modeller sedan tidigt 90-tal och de har alltid smulat sönder gräset, även medelhögt gräs på 8-12 cm. Denna bara lämnade en matta av halvklippta grässtrån efter sig, och vi fick räfsa. Jag trodde att jag skulle aktivera "mulchning" någonstans men hittade inget i instruktionsboken. Knivarna ser okej ut... men om det blir lika dåligt efter nästa klippning vete tusan om jag inte ska lämna tillbaka den. Barnen drar ju in sig så oerhört mycket gräs under fötterna, och ingen av oss har intresse av att räfsa gräs, det har vi aldrig behövt göra innan med de multiclip-modeller vi har köpt.
Har testat både med och utan automatisk framdrivning, och kört långsamt, ingen skillnad. De andra modellerna vi har ägt har varit mycket bättre på att mulcha, det har endast varit vid extrama fall som vi har tvingats räfsa lite.
Modellen har ingen manuell reglering av varvtal utan du drar igång den och sen håller den samma varvtal hela tiden.
Skumt!
/S