Hej! Kom hem från utlandet och hade extremt högt gräs att ta itu med. Gräsklipparen hade de tufft och efter halva klippningen började den bluddra som i videon. Vad hände och hur åtgärdar jag det?
Oljan är schysst och luftfiltret rent. Soppan är samma soppa ja kört med i alla år.
//Erik

Den verkar gå hyfsat med pådrag, men sämre på tomgång. Då kan varvtalsregulatorn bli instabil på det viset. Inga lösa skruvar vid förgasaren så att det blir tjuvluft? Egentligen tror jag mer på något förgasarrelaterat än tändning. Men hur ser tändstiftet ut?

Hej, hittade du lösningen på detta problem? Jag har nämligen samma symtom, hittills har jag bytt luftfilter, tändstift, bränslefilter, bränsle. Förgasaren är huvudmisstänkt naturligtvis, tog isär den en sväng men kunde in se eller fatta var det eventuellt finns smuts.

trendkiller trendkiller skrev:
Hej! Kom hem från utlandet och hade extremt högt gräs att ta itu med. Gräsklipparen hade de tufft och efter halva klippningen började den bluddra som i videon. Vad hände och hur åtgärdar jag det?
Oljan är schysst och luftfiltret rent. Soppan är samma soppa ja kört med i alla år.
//Erik
J johannord skrev:
Hej, hittade du lösningen på detta problem? Jag har nämligen samma symtom, hittills har jag bytt luftfilter, tändstift, bränslefilter, bränsle. Förgasaren är huvudmisstänkt naturligtvis, tog isär den en sväng men kunde in se eller fatta var det eventuellt finns smuts.
trendkiller trendkiller skrev:
//Erik
Kolla in denna, inte sett hela men Anders filmer är grymma

Redigerat:
  • Gilla
johannord
  • Laddar…
För mig var det den lilla skålen som sitter undertill som var full med skit. Nu går den dock på väldigt höga varv för tillfället.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.