Byggahus.se

Stiga Estate de e bra kvalitet de, eller inte

1. T
    Medlem · Norrbotten · 134 inlägg

Thesvensk

Medlem
    Köpte mig en Stiga Estate igår och spenderade ett antal timmar med att skruva ihop min nya fina åkgräsklippare och åkte sedan och införskaffade en dunk Aspen och motorolja. När den startade blev jag glad, och när jag upptäckte hur snabb den var blev jag än gladare. Så jag körde ett tag och tömde sedan uppsamlaren när den började bli full. Men när jag ska parkera skiten i garaget startar den inte längre. Batteriet är laddat över natten och mätte över 13V med Fluken, kollade alla säkringar men nä, den jäveln startar inte...

Hade ångest redan när jag kom hem och läste att det är en kina motor i den. Tänkte att Stiga var bra grejjor men det kanske inte är så längre.

Funderar på att lasta den på släpet och lämna igen den på Jula och införskaffa en Husqvarna TS 138, kostar 7000kr mer men på den sitter en B&S motor och den går i alla fall få tag i delar till. Stiga säljer väl sina kina delar till samma priser som Honda.

Usch vad less jag är. Men vad tror ni om TS 138:an? Är ingen uppsamlare men man kan ju köpa till en sån som man drar bakom..

2. E
    Medlem · Skåne · 10 147 inlägg
    Stiga, uppköpt av GGP, flyttade sin produktion av åkgräsklippare från Tranås till Italien.
    En sådan rockad brukar sällan ha en positiv inverkan på kvalitén.

3. T
    Medlem · Norrbotten · 134 inlägg

Thesvensk

Medlem
    Nä, så verkar fallet vara. Undrar om Husqvarna är samma skit. Vill helst ha Honda men det är ju över 40000kr :)

4. Fotografen
    Verktygstokig · E · 10 973 inlägg

Fotografen

Verktygstokig
    John Deere har bra åkklippare.

5. E
    Medlem · Skåne · 10 147 inlägg
    Ser hur kommunens entreprenör fräser runt och klipper gräs med Husqvarnas åkgräsklippare.
    Kanske är det andra grejor än de Husqvarna-modeller som säljs för privatanvändare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.