Hoppas någon har erfarenhet av elsystemet på en Stiga Park pro. Det är en 2013 där jag kört fast på höjdjusteringen av klippaggregatet. Jag har funktionstestat alla delar separat. Allt funkar som det ska. Elmotorn funkar på externt batteri. Har kollat att anslutningarna leder ström. Strömmen kommer som den ska från maskinens uttag när man trycker på knappen. Ändå är det helt dött när man kopplat ihop delarna. Kan det vara nåt dåligt relä som bryter strömmen vid belastning kanske?
Noterar nu att strömmen som kommer från maskinens uttag när man trycker på knappen är väldigt svajig. Först låg den på 14v sen. Ibland är den nere på en 10v och 12v. Även när motorn är igång. Kan det vara generatorn? Det är en Honda GXV 660.
Svarar själv för att jag till slut fick det att funka. Felet var antagligen dålig kontaktyta någonstans i kopplingarna i området runt batteriet, eventuellt vid ett relä som sitter där. Tog ut batteriet. Lossade kontakter, blåste rent och kontrollerade kontaktytor. Därefter var funktionen plötsligt återställd. Förhoppningsvis till hjälp för någon som hamnat i liknande situation🙂
Klicka här för att svara