När jag skulle ta ut ugnslampan (halogenlampa, G9) för att byta den gick den sönder, och stiften sitter kvar i sockeln (bild bifogad men är svårt att se).
Har försökt pilla ut dem med tandpetare och pincett (med elen avstängd) men inte lyckats, den är ganska svåråtkomlig.
Är det nån som varit i liknande situation och lyckats lösa den eller har några råd?
Och är det säkert att använda ugnen i nuvarande skick eller bör jag vänta tills jag fått ut stiften?
Har försökt pilla ut dem med tandpetare och pincett (med elen avstängd) men inte lyckats, den är ganska svåråtkomlig.
Är det nån som varit i liknande situation och lyckats lösa den eller har några råd?
Och är det säkert att använda ugnen i nuvarande skick eller bör jag vänta tills jag fått ut stiften?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skaffa en spetstång så får de säkert ett rejälare grepp och kan ta bort stiften.
https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/handverktyg/tanger/spetstanger/
Det ska inte vara någon risk att använda ugnen, det är ju ingen kortslutning där pga stiften vad jag kan se. Se till att montera tillbaka skyddsglaset innan du använder ugnen.
https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/handverktyg/tanger/spetstanger/
Det ska inte vara någon risk att använda ugnen, det är ju ingen kortslutning där pga stiften vad jag kan se. Se till att montera tillbaka skyddsglaset innan du använder ugnen.
Produkter som diskuteras: "spetstång"
Spetstänger
Spetstänger, även kända som långnäbbstänger, är ett populärt verktyg inom många yrkesområden, som elektronik, smyckesmakeri, och mekaniska jobb. Dessa tänger har en smal, spetsig näbb, vilket gör att de kan nå in i trånga utrymmen
Läs mer
Det här funkade! Problemet var bara att den här delen följde med:ClasseClas skrev:
Logga in
Skapa konto
Som alltså är denna:
Logga in
Skapa konto
Verkar svårt att få in den igen så jag antar att det bara är att kasta in handduken och ringa en elektriker…
Vilken ugn har du? Modellbeteckning/PNC? Det finns reservdelar förmodligen och behöver inte vara vansinnigt svårt att byta. På förra ugnen bytte jag det övre grillelementet för egen maskin.I Intelligence2 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden