Jag brukar köra med T308B för det mesta, möjligen klyvning som dom inte passar så bra till.
fina snitt, snabb avverkning, lite dyrare, men fungerar bra som allround blad.
Körde laminatgolv i helgen och det syntes knapp någon skillnad mellan det bladet eller kapsågens snitt.

//erik

T308B verkar fin!
Men enligt Bosch hemsida så skall den användas "för mjukt trä och icke nötande trämaterial". Funkar det med plywood?

tja, jag har kört både OSB och formplyfa utan problem, har inte märkt att slitaget skulle vara värre än annars.
Som en bonus är det bladet rätt stabilt även i tjockare mtrl, kapade lite 45*70 och det blev rätt raka snitt jämfört med billighetsbladen jag köpte på byggmax, även om de var fina för pengarna.

Redigerat:
Jag har kört plywood med Festool S75/2,5 idag. Utmärkt resultat.

Nu har jag beställt ett 5-pack T308B för att testa.

Räknas plywood som hårt eller mjukt trä?

Kan meddela att T308B gav ett väldigt bra resultat. Stängde man dessutom av pendlingen och körde lugnt så blev det ett väldigt fint snitt helt utan flisor.

Rörande hårt eller mjukt så räknar jag t ex formplyfa som hårt men byggplyfa som mjukt.
Björk mellanting och ek teak etc som man inte hittar här så lätt är givetvis hårdträ.
Metallklinga funkar i hårt och melaminbelagt men kan bränna duktigt.

Lägsta pendling är vad jag kör med oftast vid precision men stänger helst inte av den helt då det bränner för lätt
/Kent

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.