1 810 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Sticksåg
Letar en ny sticksåg. Bör vara
-Kompakt då det ofta sågas i trånga utrymmen
-Klara figursågning
-Gärna justerbar bottenplatta
Behöver inte vara sladdlös.
Den kommer att användas ganska sporadiskt.
Behöver inte vara ett monster som så och helst gratis
-Kompakt då det ofta sågas i trånga utrymmen
-Klara figursågning
-Gärna justerbar bottenplatta
Behöver inte vara sladdlös.
Den kommer att användas ganska sporadiskt.
Behöver inte vara ett monster som så och helst gratis
Hur stort är ett "trångt utrymme" för dig? Svårt att ge tips om eventuella begränsningsmått saknas.
Figursågning beror nog till största delen på vilket blad man monterar på sågen så det tror jag inte styr speciellt mycket.
Justerbar bottenplatta har väl de flesta sågar på ett eller annat sätt. Om det sedan är lätt att justera är en sak man får prova från såg till såg.
Bästa lösningen för dig är nog att gå och klämma och känna hos någon återförsäljare av ett flertal märken.
Men Bosch sticksågar har jag kört en del olika modeller och de har levererat.
Figursågning beror nog till största delen på vilket blad man monterar på sågen så det tror jag inte styr speciellt mycket.
Justerbar bottenplatta har väl de flesta sågar på ett eller annat sätt. Om det sedan är lätt att justera är en sak man får prova från såg till såg.
Bästa lösningen för dig är nog att gå och klämma och känna hos någon återförsäljare av ett flertal märken.
Men Bosch sticksågar har jag kört en del olika modeller och de har levererat.
Om Du är snabb i vändningarna så finns Bosch GST150CE på Amazon.se 40 minuter till
Bosch Professional Jigsaw GST 150 CE (780 Watt, Incl. 3x Sponges, Suction Set, Lid, Slip, Shoe, Splinter Cover, 1x Wooden Saw Blade in Craft Case) - Amazon Exclusive Set : Amazon.se: Tools & Home Improvement
Pris/prestanda är oslagbar. Enda nackdelen är den nog inte passar till Bosch moderna skensystem. Den har dubbel bladstyrning liksom GST140 och GST160.
GST 18V och GST 12V saknar dubbel styrning men GST18V kan med adapter köras på skena men inte lutas i stavutdörandet
Bosch Professional Jigsaw GST 150 CE (780 Watt, Incl. 3x Sponges, Suction Set, Lid, Slip, Shoe, Splinter Cover, 1x Wooden Saw Blade in Craft Case) - Amazon Exclusive Set : Amazon.se: Tools & Home Improvement
Pris/prestanda är oslagbar. Enda nackdelen är den nog inte passar till Bosch moderna skensystem. Den har dubbel bladstyrning liksom GST140 och GST160.
GST 18V och GST 12V saknar dubbel styrning men GST18V kan med adapter köras på skena men inte lutas i stavutdörandet
Klicka här för att svara