Hej, tänkte skaffa ny sticksåg där man kan såga 15 grader för att kunna såga nära väggen då jag håller på att såga panel och man kommer inte åt med sänk på eller cirkelsågen nära hörnen.
Har tittat både på Bosch gst 18-125 s och Festool cavex.
Någon som testat någon av dessa och som ni rekommenderar?
Har det, men 15 grader kan jag inte göra så snyggt med multiverktyg, eller har du något knep?, tänkte köra skena eventuellt med boschen isånafall, då jag har en adapter från min befintliga bosch sticksåg som gör att man kan köra den med Festool styrskena. Men min befintliga sticksåg kan man inte köra i någon vinkel tyvärrnimhed skrev:
Redigerat:
Såga till en bit bräda 15 grader. Håll den emot fasaden och använd den som stöd för multiverktyget.D Datagubben skrev:Har det, men 15 grader kan jag inte göra så snyggt med multiverktyg, eller har du något knep?, tänkte köra skena eventuellt med boschen isånafall, då jag har en adapter från min befintliga bosch sticksåg som gör att man kan köra den med Festool styrskena. Men min befintliga sticksåg kan man inte köra i någon vinkel tyvärr
Vad är det du sågar som kräver exakt 15 grader nära väggen?D Datagubben skrev:Hej, tänkte skaffa ny sticksåg där man kan såga 15 grader för att kunna såga nära väggen då jag håller på att såga panel och man kommer inte åt med sänk på eller cirkelsågen nära hörnen.
har satt upp panel och var lite lat och satte längder nästan ner till marken och tänkte kapa av botten av panelen när allt var uppsatt för att spara tid då jag inte orkade mäta varje planka exaktuseless skrev:
Du lär inte komma åt dessa med sticksågen heller. Jag rekommenderar samma lösning som i inlägget ovan detta. Dvs multiverktyg eller fogsvans.D Datagubben skrev:
Ok. Som sagt var kommer du inte komma in i hörnet med sticksågen heller.D Datagubben skrev:har satt upp panel och var lite lat och satte längder nästan ner till marken och tänkte kapa av botten av panelen när allt var uppsatt för att spara tid då jag inte orkade mäta varje planka exaktproblemet är i innerhörn där är de ca 2 plankor jag inte når med cirkelsågen och skenan då väggen tar i innan. Va lite otydlig menar ju innehörnsväggen
Sen behöver du inte såga i 15 graders vinkel...
https://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:1435055&dswid=9149
Kommer man åt med en multimaskin kommer man troligen åt med en sticksåg. Fast kanske inte en motordriven, många går att rotera bladet på just för att kunna såga underliga utrymmen.
Annars är klassikern att bara ta ett blad utan handtag.
Annars är klassikern att bara ta ett blad utan handtag.
Klicka här för att svara