Jag hade valt den från Jula. Deras verktyg från Meec duger bra om det är verktyg som inte ska användas så ofta.
Men personligen skulle jag aldrig köpa ett verktyg med sladd.

• Gilla
Viktor Halvars och 1 till
  • Laddar…
Vad ska du göra med sticksågen? De användningsområden du nämner är inga där jag primärt kommer att tänka på just sticksåg.

• Gilla
Putte G...
  • Laddar…
Jag har Lidls andra variant ("limpa"-handtag).

Fungerar hur bra som helst, förutom att den är tung som ett slagskepp.

Så sällan jag använder sticka, är jag väldigt nöjd. Lånar dyr av farsan om det skall sågas mycket.

• Gilla
Ribyy
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Vad ska du göra med sticksågen? De användningsområden du nämner är inga där jag primärt kommer att tänka på just sticksåg.
Såga av hyllplan och plankor. Vilken såg rekommenderar du istället?

R Ribyy skrev:
Såga av hyllplan och plankor. Vilken såg rekommenderar du istället?
Cirkelsåg

• Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Cirkelsåg
Det skulle jag också säga.

Möjligtvis är en sticksåg mer mångsidig om det (även) ska göras "specialsaker" såga ut för häll eller runda av en kant, men grovt för det som nämns borde cirkelsåg, eller möjligtvis sänksåg vara det jag tittat på.

Jag själv har ingen cirkelsåg men klarat mig väldigt långt på min sänksåg, men det är definitivt inte mest lämpat för att kapa reglar.

Ett annat alternativ kunde vara en japansåg (eller fogsvans), sladdlös och aldrig urladdad, lätt att ta fram och tar inte så mycket plats.

I slutet så hoppade jag över budgetmodellerna och köpte istället en begagnad sticksåg från Atlas Copco. Den fungerar perfekt för mig. Tack för all hjälp!

• Gilla
JFrisk
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.