Undrar hur en stenkista fungerar.
Bor i ett torp permanent och där finns en stenkista som jag har lokaliserat och ser att under sommaren har den fungerat bra, den ligger i en sluttning ca 25 m från huset.
När det under hösten regnat mycket har den varit ganska full. Min fråga är om det rinner undan underifrån, att jag kan räkna med att det fungerar så, eller om det kommer att rinna över kanten, eller allra värst att vattnet kommer upp i huset igen.
Har kollat bottnen med en stav och konstaterat att där finns en och annan sten men också mycket gyttja.
Tacksam för svar