2 617 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Stenkista för kondensvatten luft-/vattenvärmepump
Jag har anlagt en stenkista (modell i plast från Mr Flowout) till lvp. Kroknade lite i grävandet så jag funderar på om djupet är för snålt tilltaget. Grävdjup ca 55 cm med 10 cm 8-16 i botten. Stenkistan är 30 cm hög så det är typ 15 cm jord ovanpå. Tänker mig värmekabel i röret. Är det risk för problem med frysning så jag borde ta upp och gräva djupare? Bor i Stockholmsområdet.
Produkter som diskuteras: "Stenkista"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
Hur dimensionerade du stenkistan? Hur stor behöver man h för 50 liter om dagen på gammal åkermark?F Fuga skrev:Jag har anlagt en stenkista (modell i plast från Mr Flowout) till lvp. Kroknade lite i grävandet så jag funderar på om djupet är för snålt tilltaget. Grävdjup ca 55 cm med 10 cm 8-16 i botten. Stenkistan är 30 cm hög så det är typ 15 cm jord ovanpå. Tänker mig värmekabel i röret. Är det risk för problem med frysning så jag borde ta upp och gräva djupare? Bor i Stockholmsområdet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden