Planerar att bygga ett garage och ska gjuta en betongplatta för det. För att ta hand om dagvatten funderar jag på att bygga en stenkista då det verkar bli problem med att ansluta till dagvattenledningar.
Har ni några tips för anläggande av stenkistan? Måste den vara långt från garaget eller kan den grävas precis bredvid?
Har ni några tips för anläggande av stenkistan? Måste den vara långt från garaget eller kan den grävas precis bredvid?
Produkter som diskuteras: "Stenkista"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
Kolla i tidningen gör så här senaste nummer.
Stenkistor sväljer bara 25 i hålrumsprocessen medans denna i stenull tar 94.
http://www.plastmo.se
Stenkistor sväljer bara 25 i hålrumsprocessen medans denna i stenull tar 94.
http://www.plastmo.se
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller Biltemas "stenkista", rymmer 138 liter, pris 569 kr. Nr 88-465
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
själv kör jag wavins (finns hos flera, exv. uponor) dagvattenkassetter som är något större än biltemas, men precis samma princip.
Fördelen kontra Biltema är att wavin specar hur mycket tryck de tål (finns ett par olika varianter som tål olika mycket), så om det kommer gå trafik över där dessa förläggs skulle jag välja Wavin, trist att få bilen fast i ett sjunkhål när ett par sådana kollapsat...
Jag har inte sett någon spec på biltemas, men kanske finns det även där, och om det inte spelar någon roll skulle jag kunna tänka mig att biltema är billigare (fast jag har inte för mig att jag betalade mycket mer än 500+moms, och eftersom de är större så borde det vara billigare, men jag har kanske förträngt hur mycket de kostade)
/U
Fördelen kontra Biltema är att wavin specar hur mycket tryck de tål (finns ett par olika varianter som tål olika mycket), så om det kommer gå trafik över där dessa förläggs skulle jag välja Wavin, trist att få bilen fast i ett sjunkhål när ett par sådana kollapsat...
Jag har inte sett någon spec på biltemas, men kanske finns det även där, och om det inte spelar någon roll skulle jag kunna tänka mig att biltema är billigare (fast jag har inte för mig att jag betalade mycket mer än 500+moms, och eftersom de är större så borde det vara billigare, men jag har kanske förträngt hur mycket de kostade)
/U
För ett antal år sedan var vi runt på ett flertal ställen och bytte ut kassetter där plasten hade vittrat och säckat ihop. Tror alla eller de flesta på marknaden idag är bra, men jag hade inte köpt något fabrikat/modell som inte är beprövat för säkerhets skull.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden