Ännu en fråga till dig ByggarBob, varför gipssputs?
Vi bor också i stenhus med putsade innerväggar dock med med vanlig kalkcement på väggarna. Alla våra innerväggar är lecaväggar.
Ytterväggrna är också murade med leca, en bärande innervägg 15cm block därefter 12cm frigolit och fasad med 9cm leca.
Vi är mycket nöjda med resultatet, ska bara bli färdiga någon gång...
Kan tillägga att vi bodde hemma hos våra föräldrar en tid under bygget, sug på den...