Byggahus.se

Stenhus i egen regi

1. R
    Medlem · 413 inlägg

RoffeN

Medlem
    Redigerat 8 dec 2017 21:02
  2. R
    Medlem · 413 inlägg

RoffeN

Medlem
    Igår kom fönster och dörrar

• Laddar…
  3. R
    Medlem · 413 inlägg

RoffeN

Medlem
  4. J
    Medlem · Uppsala · 335 inlägg

jawen

Medlem
    Vilka "flash-back´s) jag får,,,,,Kämpa på det kommer bli asgrymt !

• Laddar…
  5. R
    Medlem · 413 inlägg

RoffeN

Medlem
    Tack!
    Just nu så känns det som att det bara är att köra ner huvudet mellan axlarna och göra det som krävs. Tur att vi har hjälp av duktiga och noggranna hantverkare(y)(y)(y)

6. R
    Medlem · 413 inlägg

RoffeN

Medlem
    • Laddar…
  7. R
    Medlem · 413 inlägg

RoffeN

Medlem
    • Laddar…
  8. R
    Medlem · 413 inlägg

RoffeN

Medlem
    • Laddar…
  9. R
    Medlem · 413 inlägg

RoffeN

Medlem
    • Laddar…
  10. R
    Medlem · 413 inlägg

RoffeN

Medlem
    Så då kör vi på med fönstren...

11. R
    Medlem · 413 inlägg

RoffeN

Medlem
    Nu börjar det vara dags för att dra igång bygget igen. Jag har haft igång golvvärmen med en elpatron så golvet får torka innan flytspackling. Nedersta varvet som blev rätt fuktigt då den murades i våg har också torkat bra. Det har inte blivit någon kondens utan känns torr och bra inne.

Nu ska allt in i väggarna innan putsning. Tex el, data, multimedia och diverse belysning. Jag har ägnat massa tid till att planera belysningen. För styrning av den kommer jag att använda Plejd. Den kommer att styra annat också som tex motorvärmaren. Flertalet vägguttag kommer att ha dubbla brunnar där ena brunnen styrs av Plejd. Nu ska bara allt på plats

I fredags var jag över till Tallinn för att beställa material till bygget. En mycket lönande resa. Förutom gipsputs med primer och alla fördragna el-slangarna så köpte jag massa verktyg och förbrukningsmaterial så som spik, skruv och skum mm.
    Jag fick tipset av en annan självbyggare att ringa hans kontakt på Bauhof i Tallinn. Ett lönande tips. Elmaterialet, Dekra, är tex billigare än sonen får från sin elfirma och på putsen tjänade jag 30kkr.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20180316_160809.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    1521192372882.jpg

• Laddar…
  12. Karl_Pedal
    Besserwisser · Hallands Län · 839 inlägg

Karl_Pedal

Besserwisser
    Trevligt med resor man går plus på! Hur resonerar du kring valet av Plejd framför andra fjärrstyrda enheter?

• Laddar…
  13. G
    Medlem · 961 inlägg

Ganescha

Medlem
    Åkte du dit själv eller skickar han hem dina el artiklar?
    Fick tips om att åka till Polen om jag ska handla billigt. Kök från IKEA va t ex 10 000:- billligare på Ikea i polen än Sverige. Tror det va från Dagen Industri eller dylikt jag läste det. Ska jag göra en större renovering så kommer jag absolut att vända blicken söder ut.

• Laddar…
  14. R
    Medlem · 413 inlägg

RoffeN

Medlem
    Små sakerna stoppade jag i bilen resten sköter en transportör som kör sträckan flera gånger i veckan. Det kommer fem pallar på torsdag.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.