Kunde inte riktigt komma på en bättre kategori att placera tråden i så det får bli här, är det fel hoppas jag en moderator flyttar den till mer lämplig plats.

Så, jag skulle vilja ha tips på hur man hittar stenciler av verktyg, t.ex. cirkelsåg borrmaskin, skruvdragare mm? Visade sig vara långt ifrån lätt att hitta vettiga stenciler på nätet som föreställer annat än katter och blommor.
Hade tänkt använda dom till att märka hemmagjorda förvaringslådor till diverse el-verktyg.

Om jag förstår dig rätt så vill du ha en ritad bild av dina verktyg.

I så fall är det ganska enkelt. Ta kort med din digitalkamera på verktyget ifråga.
Lägg in bilden i Photoshop för där finns ett verktyg som konverterar färgbilden till stencil.

Nu förutsätter jag att du har dom här prylarna, annars vet i katten hur du ska göra.

Jo jag kan ju fixa det själv, men det vore ju bekvämare om den redan fanns. ;)
Jag är alltså ute efter en stencilbild som man kan skära ut i papp och och spray på lådan.

Kolla på Microsoft Clipart, där finns massor av bilder. Jag testade med Crkelsåg och fick flera bra varianter som borde gå att göra stenciler av.

Cirkelsågar

Larsa skrev:
Kolla på Microsoft Clipart, där finns massor av bilder. Jag testade med Crkelsåg och fick flera bra varianter som borde gå att göra stenciler av.

Cirkelsågar
Tycker att Clipart verkar kasst. De hade inte en enda sänksåg...

:)

Larsa skrev:

Cirkelsågar
Nu känner jag mig lite korkad. Klart det var rätt väg att gå att leta clipart följt av en enkel modifiering! Tack! ;)

Prova oxå Wing dings fonter. Finns en hel del faktiskt...

Perfekt julpyssel. Om än meningslöst kan man tycka när allt ändå kommer ligga i en stor hög.

Rada upp alla maskiner, ta fram byggbelysningen och rikta in för horisontellt ljusflöde. Rita av siluetten på vitt papper, förminska i kopieringsmaskinen till önskad storlek.

Hej

Biltema har färdiga bilder på självhäftande plast.
Jag köpte och använde dem. Funkar bra.

Föreslår annars att plocka på dig div broschyrer och klippa och klistra ur dem ;o)

Mvh

Peter

GSM-peter

har du artikel nr eller sid nr .jag har letat men hittade dom inte

Hej Fredrik

Jag fann dom inte i min katalog.
De förefaller ha försvunnit ur sortimentet.
De fanns nära verktygshållare om jag minns rätt.
Har kollat i katalog nr 120 sida 213 utan resultat.

Prova och fråga när du är där.
De har kanske kvar.

Ledsen

Mvh

Peter

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.