Vad ligger priset på stavlimmad ek per meter... i måtten 3-4 x 4-5 cm?... hos dem lite billigare byggvaruhusen?
 
menade med stavar med ek... altså inte en bänkskiva...
 
Okej du skall limma ihop dem själv :) (har en känsla av att du skall göra ett tappat sidebord med varannan stav lång och varannan kort så du slipper "göra" tapparna ;))

Tror nog du får prata med ett snickeri om du vill ha tag i sån råvara, har iaf inte sett något liknande på varuhusen, de säljer bara prefab  :D
 
hehe... kanske det kanske :)

ja.. det var väl det jag trodde då :(
 
elof skrev:
Okej du skall limma ihop dem själv :) (har en känsla av att du skall göra ett tappat sidebord med varannan stav lång och varannan kort så du slipper "göra" tapparna ;))

Tror nog du får prata med ett snickeri om du vill ha tag i sån råvara, har iaf inte sett något liknande på varuhusen, de säljer bara prefab  :D
Men snickaren måste ju köpa dem nånstans ..... 8-)
 
Kanske där snickaren köper lim och knektar ;)
 
Kostar mellan 60-100 SEK/kvm på Castorama i Polen. Har några bilder men de är för stora att lägga upp och jag orkar inte göra dem lättare.

mvh
David

 
En nackdel med de skivor byggvaruhusen säljer och om du tänker använda dem till en möbel är att de är fingerskarvade vilket syns på långsidan som zickzackmönster.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.