3 706 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Någon som vet hur statuslampan på Homevolt batteriet fungerar?
Jag har en Homevolt-installation som innehåller 2 st batterier med en kapacitet på vardera 6 kWh och en växelriktare på 6kw. Det installerades i mitten av december och fungerade utmärkt fram till den 12 januari då jag såg att det endast var ett batteri som jobbade. Jag tog av skalet på batterierna och såg att statuslampan lyste röd på ena batteriet. När jag startade om anläggningen så blev lampan grön men efter ca 10 minuter så släcktes den igen. Tibbers support verkar vara underbemannad för efter två veckor har jag inte fått någon hjälp. Är det någon som vet något om denna statuslampa? Jag hittar tyvärr ingen dokumentation som kan hjälpa mig.
Hej! Jag kan ej hjälpa dig med ditt problem men då du har köpt en sådan installation som jag tänkt göra vill jag passa på att ställa en fråga; Jag förmodar att det i ditt "batterirack" är plats för just 2 st batterier, men hade det gått att istället för att köpa 2st 6 kWh-batterier köpa 1st 13 kWh-batteri för att senare komplettera med ytterligare 1st 13 kWh-batteri, eller är ditt rack endast avsett för 6-kWh-batterier?L lodbrok skrev:Jag har en Homevolt-installation som innehåller 2 st batterier med en kapacitet på vardera 6 kWh och en växelriktare på 6kw. Det installerades i mitten av december och fungerade utmärkt fram till den 12 januari då jag såg att det endast var ett batteri som jobbade. Jag tog av skalet på batterierna och såg att statuslampan lyste röd på ena batteriet. När jag startade om anläggningen så blev lampan grön men efter ca 10 minuter så släcktes den igen. Tibbers support verkar vara underbemannad för efter två veckor har jag inte fått någon hjälp. Är det någon som vet något om denna statuslampa? Jag hittar tyvärr ingen dokumentation som kan hjälpa mig.
mvh
Hej, jag kan svara;M mrPersson67 skrev:Hej! Jag kan ej hjälpa dig med ditt problem men då du har köpt en sådan installation som jag tänkt göra vill jag passa på att ställa en fråga; Jag förmodar att det i ditt "batterirack" är plats för just 2 st batterier, men hade det gått att istället för att köpa 2st 6 kWh-batterier köpa 1st 13 kWh-batteri för att senare komplettera med ytterligare 1st 13 kWh-batteri, eller är ditt rack endast avsett för 6-kWh-batterier?
mvh
Jag har ett HomeVolt batteri 6kWh i ett tack som har plats med två st batterier 6 kWh…
För övrigt kan jag hålla med tidigare inlägg att bemanningen hos Tibber och SveaSolar är gravt underbemannade!
Försök att ringa dem så får ni se…
Jag beställde ett 13,2 kwh batteri och fick ett skåp med 2 st 6,6 kWh Tror inte de har batterier på 13 kWh. Du skrev att du kunde hjälpa mig men svarade inte hur?M mrPersson67 skrev:Hej! Jag kan ej hjälpa dig med ditt problem men då du har köpt en sådan installation som jag tänkt göra vill jag passa på att ställa en fråga; Jag förmodar att det i ditt "batterirack" är plats för just 2 st batterier, men hade det gått att istället för att köpa 2st 6 kWh-batterier köpa 1st 13 kWh-batteri för att senare komplettera med ytterligare 1st 13 kWh-batteri, eller är ditt rack endast avsett för 6-kWh-batterier?
mvh
Klicka här för att svara