1 189 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Stativ till gerkap
Har köpt mig en Makita LS0714 och tittar nu på sågstativ till den, var först inne på ett från Makita såklart, men inte hittat det jag söker... så kollade jag in Dewalts, men tycker det saknar en fundamental grej, nämligen hjul på stöden.
Så såg jag Best Tools ST03 som har både hjul, längdstopp och även förgreningsdosa inbyggd... men frågan då är, hur rackig är den eller är den helt ok?
Eller har ni något annat tips?
Så såg jag Best Tools ST03 som har både hjul, längdstopp och även förgreningsdosa inbyggd... men frågan då är, hur rackig är den eller är den helt ok?
Eller har ni något annat tips?
Jag köpte samma såg nyss och jag var runt o kollade på lite olika stativ, Swedol säljer både Bosch, DeWalt och Birka Tools. Jag köpte det från Birka vilket dom säljer för 1000:- + moms just nu och det tyckte jag var riktigt bra för dom pengarna. Kände lite på Bosch och DeWalt också men tyckte inte dom var värda mer än dubbla pengarna mot Birkastödet.
Själva Makitasågen blev jag faktiskt lite besviken på, skull gera lite 70 mm socklar men den klarade inte av att såga igenom dom på högkant, blev ett par mm kvar. Fick lov att lägga emellan en kloss mot anslaget så jag fick in sockeln 2 cm så man hamnade mitt under klingan, då gick det.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
passar Metabos stativ till Bosch kap o gersåg?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Gjuta en platta till markstativ
Grund & Markarbeten -
Stativ till Färg och cementblandare?
Stativ till pelarborr
Stativ till stor gerkap (Bosch GCM12GDL)
Verktyg, Maskiner & Fordon