4 614 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
"Startkit" för husbygge?
TiGGrE skrev:tror jag inte, bannad blir du bara om du fortsätter trolla sådär
kör på den kvalitet/pris du tror passar dig personligen... själv har jag avverkat 2 gröna borrar... 1 biltema sticksåg... en grön bosch sticksåg... en grön slipmaskin... mm mm mm... dock inget av mina gula verktyg, valt dewalt rakt igenom då jag gillar färgen + kvaliten på min första guling (en 707 som jag tragiskt nog sålde till en polare då jag köpte min 743... BIG MISTAKE, kommer köpa en ny 707 då min sambo glömt den ;D )
har dock en bruksbo 230mm kap och en bruksbo borrhammare, inget fel på dem... gör jobbet, men ingen precision eller grymt driv i bilning, men anser mig inte behöva en borrhammare ala dewalt modell dyr eller en 230mm kap (har en 125mm för finlir)
köper mina prylar från staterna eller england, sparar man en massa flis på
Lite off-topic: Vad är det du saknar hos 743:an som du har på 707:an? Är det pga. slidefunktionen, eller upplever du att precisionen är sämre, eller ngt helt annat?
//Daniel
Det är bara att inse att husbygge är en av världens bästa prylsporter! 
Ett litet tips som sällan kommer upp på verktygslistorna är japanska handsågar av olika modeller.
Det finns en variant som ersätter fogsvansen och är i mitt tycke totalt överlägsen. Snabbare, bättre precision, mindre, lättare
Sen finns en hel drös specialare för diverse finsnickeri jobb.
Ett litet tips som sällan kommer upp på verktygslistorna är japanska handsågar av olika modeller.
Det finns en variant som ersätter fogsvansen och är i mitt tycke totalt överlägsen. Snabbare, bättre precision, mindre, lättare
Sen finns en hel drös specialare för diverse finsnickeri jobb.
Det är en väldigt bra såg och om man är lite envis och sågar mellan brädor där man inte ser så kan man upptäcka att man har sågat av en spik men att sågen ändå är lika vass som en vanlig fogsvans.frasse skrev:Det är bara att inse att husbygge är en av världens bästa prylsporter!
Ett litet tips som sällan kommer upp på verktygslistorna är japanska handsågar av olika modeller.
Det finns en variant som ersätter fogsvansen och är i mitt tycke totalt överlägsen. Snabbare, bättre precision, mindre, lättare
Sen finns en hel drös specialare för diverse finsnickeri jobb.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
