Hej, jag och en kompis funderar på starta en solcellsfirma. Branchen går ju riktigt bra just nu, frågan är hur vi får in jobb? Annonsera på blocket? Nån annanstans? Vilken grossist ska vi välja?
Nån som har lite tips? Mvh
 
K
J Jimmy_cykel skrev:
Hej, jag och en kompis funderar på starta en solcellsfirma. Branchen går ju riktigt bra just nu, frågan är hur vi får in jobb? Annonsera på blocket? Nån annanstans? Vilken grossist ska vi välja?
Nån som har lite tips? Mvh
Gör en hemsida bara, det räcker nog.
Döp firman till något liknande med "sol och el'
Då behöver ni inte ens göra nån reklam, de hittar er ändå.

Kunderna kommer att kasta sig över er, allra helst om ni tar 100% i förskott.
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Kul kille.
 
K
J Jimmy_cykel skrev:
Kul kille.
Aj fa.., var du seriös.
Så ni ska regga en firma och den största frågan är var ni ska annonsera.
Meni allafall, jag tror nog mitt tips funkar ändå.:)
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Gör bra jobb utan strul så kommer jobben genom nöjda kunder..
Men är nog svårare att hitta material än kunder idag.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
P
Ha något att sälja, det är väl det som typ alla andra har problem med...
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Gör bra jobb utan strul så kommer jobben genom nöjda kunder..
Men är nog svårare att hitta material än kunder idag.
Ja växelriktare är lång lev. Tid på. Men solceller?
Ja gäller bara att få lite jobb först. Frågan är hur man ska komma igång..
 
J Jimmy_cykel skrev:
Hej, jag och en kompis funderar på starta en solcellsfirma. Branchen går ju riktigt bra just nu, frågan är hur vi får in jobb? Annonsera på blocket? Nån annanstans? Vilken grossist ska vi välja?
Nån som har lite tips? Mvh
Har ni någon elinstallatör och ett egenkontrollprogram på firman?

Ni behöver ju starta en elfirma och det finns regler att följa.
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
ja det kommer att ordnas
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.