Har en 3fas kompressor som står lite dumt till...
Tips på kontaktor som man kan styra med ex en Shelly1 ?
Skulle den här funka?
Kontaktor, 3-polig, elektrisk komponent, blå manöverdon, produktinformation, Amazon, Heschen-varumärke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur mycket ström drar kompressorn och hur hög är startströmmen?
Tål kontaktorn båda dessa så ska den väl funka.
Blir dock alltid lite negativt inställd när jag ser att de skriver 220V istället för 230V på produkter i allmänhet. CE-märket ser inte heller korrekt ut. Mittenpinnen på E:et är för lång. Men det kan ju vara på reklambilden som det ser skumt ut bara eller vinkeln..
 
V Variosboy skrev:
Hur mycket ström drar kompressorn och hur hög är startströmmen?
Tål kontaktorn båda dessa så ska den väl funka.
Blir dock alltid lite negativt inställd när jag ser att de skriver 220V istället för 230V på produkter i allmänhet. CE-märket ser inte heller korrekt ut. Mittenpinnen på E:et är för lång. Men det kan ju vara på reklambilden som det ser skumt ut bara eller vinkeln..
Nu googlade jag bara och såg en kontaktor som såg ut som dom vi har på jobbet, så jag har inte undersökt om det var nåt bra märke.
Brukar beställa på elbutik eller liknande, Amazon är kanske inte bästa stället
 
Det funkar nog med nästan vadsomhelst, antar det inte är någon tokstor kompressor?

Finns ju massor av olika märken på Amazon, men det är ju svårt att navigera mellan skiten...
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det funkar nog med nästan vadsomhelst, antar det inte är någon tokstor kompressor?

Finns ju massor av olika märken på Amazon, men det är ju svårt att navigera mellan skiten...
Nej går på 16A säkringar, men vet inte märkström, ska kolla det.
Men är det oftast 230v styrning på dom?
 
Läs noga i beskrivningen vad det står om spolen, det vanliga i "styrströmsväg" är väl 24 VDC ..
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.