Mikael_L
Nu vet vi inte allt ...

Det är ju inte säkert att det är 400V tillgängligt 820m bort. Det är kanske 1kV så förutom kabel och grävning tillkommer det ändå en transformator ...

Det ligger en kabel ca 500m bort som går till grannen. Men den kunde dem tydligen inte gå på. Så då tar dem från närmaste transformatorstation sa dem. Och kabeln dem skall lägga heter AXKJ 4x240/160 och om jag har fattat det rätt så är det en 1 kV kabel.

electrocuted skrev:
70kV? finns den spänningen här? jag har för mig att dessa spänningar finns: 10, 20, 110, 220, 400kV det går att se på storleken på isolatorerna och avgöra vad det kan röra sig om för spänning på ett ungefär, om det är 10&20kV (typ likadana isolatorer, trästolpar med 3 isolatorer placerade som en triangel eller på rad på en balk i toppen.)
då går det att montera en transformator i stolpen, vet dock inte om dom vill göra det för enbart ett hus, och om det överskrider kostnaden för det andra alternativet, men 300.000 låter helt uppåt väggarna.. det kan inte stämma..
Jodå det finns ännu fler spänningar än så, om det finns 70kV i drift vet jag inte. Normalt så är 50kV:s näten konstruerade för 70kV åtminstonde i det området jag befinner mig i.
6, 10, 20, 30, 50, 70, 130, 275, 220, 400kV.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.