Dock får du ta bort dimmer då dimmer inte kommer fungera på leden.
Hade varit mitt rum hade jag köpt dimmbara led.
Där efter hade jag satt dit en Plejd puck så att du kan dimmra med en vanlig strömbrytare med fjäder, samt kan du tända släcka dimmra med hjälp av din mobil surfplatta.
Hade varit mitt rum hade jag köpt dimmbara led.
Där efter hade jag satt dit en Plejd puck så att du kan dimmra med en vanlig strömbrytare med fjäder, samt kan du tända släcka dimmra med hjälp av din mobil surfplatta.
Och det är inte värt att sätta dit halogenlampor igen som är starkare.
1. Pottan ovan tak kanske inte är gjord för mer watt.
2. För varje halogenlampa som går sönder motsvarar en förlust på 500kr i ström jämfört med samma lampa i led hade dragit att brinna samma tid.
1. Pottan ovan tak kanske inte är gjord för mer watt.
2. För varje halogenlampa som går sönder motsvarar en förlust på 500kr i ström jämfört med samma lampa i led hade dragit att brinna samma tid.
Sen om du ska vara säker på kvalitet hade jag kört märket ledvance(före detta osram) https://www.ledvance.se/
Vet också att de ska ha en gu 10 som ska motsvara 120w.
Om inte det spelar så stor roll hade jag kollat vad Ikea eller Biltema har för utbud.
Vet också att de ska ha en gu 10 som ska motsvara 120w.
Om inte det spelar så stor roll hade jag kollat vad Ikea eller Biltema har för utbud.
Finns det en vind ovan? I sådant fall kan man lätt sätta upp fler pottor.BirgitS skrev:
Men jag tycker ändå att han borde byta sina halogenlampor. Onödig förbrukning. Dock måste man byta dimmer när han bytar ut dem.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Starkaste solutbrottet sedan 2017 på gång idag
Övrigt Off Topic -
12v Spotlight med 230v armatur/gu10 armatur?
Belysning -
GU10 glödlampa med inbyggd ljussensor?
Belysning -
Starkaste limmet för underlimma rostfri diskho mot kvartskomposit/sten?
Byggmaterial & Byggteknik -
Avslutad: Vinn kit med mobilskal i ett av världens starkaste material
Tävling