2 419 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Står huset stadigt?
Nu har jag grävt runt huset för dräneringsarbetet. Men nu ser jag att huset har rört på sig lite. Lite sprickor mellan murstock och väggar bla, bara nån millimeter. Murstocken står mitt i huset.
Nu är min undran till den breda erfarenheten på detta forum, kommer huset att trilla ner i ett hål? Finns det en risk för detta?
Huset är byggt 54 på murade källarväggar.

/En som kommer få lite svårt att sova inatt.:eek:
Nu är min undran till den breda erfarenheten på detta forum, kommer huset att trilla ner i ett hål? Finns det en risk för detta?
Huset är byggt 54 på murade källarväggar.

/En som kommer få lite svårt att sova inatt.:eek:
Ja, de har kommit nu!
Om du grävt runt huset nu o det rör lite på sig, så låter det ju inte så kul.
Jag skulle markera ett ställe en mätpunkt i sprickan och mäta några gånger om dagen för att se om det fortsätter att röra på sig.
Troligen så har den rört sig klart nu..
Jag skulle markera ett ställe en mätpunkt i sprickan och mäta några gånger om dagen för att se om det fortsätter att röra på sig.
Troligen så har den rört sig klart nu..
Huset står kvar men det satte sig lite. Jag grävde runt hela på en gång.
Hej!
Det var 1,2 meter till sockeln, sen grävde jag ytterligare 30-40 cm för dräneringsrör. Hade en 3,5 tons cat som jag grävde med själv från Cramo, busenkelt, alla klarar det! Passa bara all kablar
Det var 1,2 meter till sockeln, sen grävde jag ytterligare 30-40 cm för dräneringsrör. Hade en 3,5 tons cat som jag grävde med själv från Cramo, busenkelt, alla klarar det! Passa bara all kablar
Klicka här för att svara