Hej!

Vi har tänkt att sätta upp stängsel "inne i häcken" för att barn och hundar inte ska ta sig ut. Sommartid tror jag knappt att stängslet kommer synas utan kommer nog smälta in bra.
Jag har tänkt att köpa stängsel på jula samt deras stolpar och snedstöttor och sätta dessa i hörnen. Som stolpar på resten av sträckorna tänkte jag slå ner spetsiga impregnerade stolpar med 60mm diameter. Tänkte fästa stängsel och spänntråd med märlor i dessa.

Räknade först på att bara använda "riktiga" stängselstolpar och jordankare men det blir så fasligt dyrt. Är det någon som har testat detta sätt? Har inte sett det någonstans så därför frågar jag här.

Mvh

Nagnud

Föregående ägare av vårat hus hade gjort så då det fanns en damm på tomten. Visserligen med hönsnät, men samma princip. Står mitt i en avenbokhäck, syns inte alls. Börjar bli lite snett och vint...men fyller definitivt sin funktion med hjälp av häcken.

Fungerar utmärkt. Alla häststaket är med nedslagna trästolpar. Stolparna ska slås ner ca 60 cm i jorden för att stå någorlunda stabilt. Har du lerjord så räcker det ändå inte riktigt. Använd spett för att spetta upp hål åtminstone 40 cm djupa. Sedan är en tung stängselklubba i gummi ett bra redskap att slå ner stolparna med.

Tack för era svar!

Tänkte köpa stolpar som är 175cm långa. Stängslet är 1m högt så de kommer komma ner en rejäl bit.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.