"Vattnet" ska det stå :D

Vi flyttar om dryga månaden men har kvar huset fram till sommaren.
Vi tänkte stänga av vattnet till VVB, dusch mm.

Är väl främst VVB jag funderar på. Ska man tömma den eller räcker det att stänga av elen till den?
 

Bästa svaret

Stäng av inkommande vatten och slå av elen. Så länge inte huset ska kallställas behöver inget mer göras.
 
useless useless skrev:
Stäng av inkommande vatten och slå av elen. Så länge inte huset ska kallställas behöver inget mer göras.
Kanon. Då gör vi så. Tack :D
 
useless useless skrev:
Stäng av inkommande vatten och slå av elen. Så länge inte huset ska kallställas behöver inget mer göras.
Om man stänger av inkommande vatten och stänger av elen, finns det väl en risk för att vattnet i ledningarna fryser ?
 
Har du element så ställ dom på min typ 5° så fryser inte vattnet sönder
 
Jag skulle inte chansa och ställa ner värmen så lågt. Går det rör i/längs ytterväggarna så kan dom mycket väl frysa även om det är 5 grader i rummet.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
Om man stänger av inkommande vatten och stänger av elen, finns det väl en risk för att vattnet i ledningarna fryser ?
Jag tolkade det som att elen till varmvattenberedaren skulle stängas av. Inte elen till hela huset?
 
useless useless skrev:
Jag tolkade det som att elen till varmvattenberedaren skulle stängas av. Inte elen till hela huset?
sant, men lika bra att dubbelkolla :)
 
Elen till huset ska vara igång, enbart ink vatten och vvb som ska stängas av :D
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.