om man ska stänga av vattnet när man har en en hydrofor - stänger man bara av hydroforen eller stänger man av pumpen i brunnen eller båda? Ska avleda en slinga före mitt avhärdningsfilter som ska gå till trädgårdsvatten.

• Trycktank hydrofor i källare med anslutna rör och tryckmätare, används för att diskutera vattenavstängning och avledning vid avhärdningsfilter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej
Det där är en hydropress.
I mitt fall skulle jag stänga av vattenpumpen, kranen efter pumpen, givet ejektorpump samts stänga av vattnet efter hydroforen/hydropressen.
När jag har stoppat vattenflödet åt bägge håll skulle jag tömma hydroforen och koppla på mig med det jag vill.
Men det finns andra sätt beroende på hur det ser ut, så ta gärna en övergripande bild på systemet.
/W

Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Hej
Det där är en hydropress.
I mitt fall skulle jag stänga av vattenpumpen, kranen efter pumpen, givet ejektorpump samts stänga av vattnet efter hydroforen/hydropressen.
När jag har stoppat vattenflödet åt bägge håll skulle jag tömma hydroforen och koppla på mig med det jag vill.
Men det finns andra sätt beroende på hur det ser ut, så ta gärna en övergripande bild på systemet.
/W
Ok tack för svar
Här kommer några fler bilder . Vet inte om de ger någon ledning

• Manometer och kablar på rör i ett dammigt utrymme.
    Skapa konto
  • Bilden visar en dammig elektrisk brytare monterad på en vägg, med text och symboler synliga på framsidan.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.