om man ska stänga av vattnet när man har en en hydrofor - stänger man bara av hydroforen eller stänger man av pumpen i brunnen eller båda? Ska avleda en slinga före mitt avhärdningsfilter som ska gå till trädgårdsvatten.
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Hej
Det där är en hydropress.
I mitt fall skulle jag stänga av vattenpumpen, kranen efter pumpen, givet ejektorpump samts stänga av vattnet efter hydroforen/hydropressen.
När jag har stoppat vattenflödet åt bägge håll skulle jag tömma hydroforen och koppla på mig med det jag vill.
Men det finns andra sätt beroende på hur det ser ut, så ta gärna en övergripande bild på systemet.
/W
I mitt fall skulle jag stänga av vattenpumpen, kranen efter pumpen, givet ejektorpump samts stänga av vattnet efter hydroforen/hydropressen.
När jag har stoppat vattenflödet åt bägge håll skulle jag tömma hydroforen och koppla på mig med det jag vill.
Men det finns andra sätt beroende på hur det ser ut, så ta gärna en övergripande bild på systemet.
/W
Ok tack för svarWorkingclasshero skrev:
Hej
/W
Här kommer några fler bilder . Vet inte om de ger någon ledning
Klicka här för att svara