1 970 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Stänga av pumpen till minireningsverk
Jag har ett minireningsverk i sommarstugan. Pumpen drar drygt 50 W vilket med befarade priser under kommande vinter i södra Sverige kan bli någon eller några tusenlappar per år. Jag kan styra pumpen via en app och har funderingar på att bara köra den när vi är på plats. Kanske någon vecka före och efter besök också. Kanske också någon timme i veckan också så att funktion upprätthålls. Finns det några problem med detta? Tips?
Hej
Vårt mrv går med timer ca en kvart varje gång "med jämna mellanrum dygnet runt för att hålla i gång luftningen "och jag gissar på att bakterietillväxten ska fungera. Om man stänger av kanske det slutar att fungera som det ska men vi hoppas på att någon som kan och vet kikar in i tråden.
/B
Vårt mrv går med timer ca en kvart varje gång "med jämna mellanrum dygnet runt för att hålla i gång luftningen "och jag gissar på att bakterietillväxten ska fungera. Om man stänger av kanske det slutar att fungera som det ska men vi hoppas på att någon som kan och vet kikar in i tråden.
/B
Det borde framgå in manualen vad som händer vid längre stillestånd.Bono_R skrev:
Klicka här för att svara