Ska åka iväg ett par veckor och tänkte stänga av vattnet.
Har bergvärmepump, men också en separat varmvattenberedare.
Egen brunn.
Räcker det att stänga av pumpen till vattnet?
Golvärmen borde ändå funkar och varmvattenberedaren kan fortsätta vara påslagen så länge jag inte tömmer den?
 
  • Gilla
winyl
  • Laddar…
T Henry_85 skrev:
Räcker det att stänga av pumpen till vattnet?
Ja, antagligen. Men finns det en huvudventil är det bra att stänga den så vet man att inget vatten kommer fram eller rinner tillbaka och tömmer varmvattenberedaren.
 
O O skrev:
Ja, antagligen. Men finns det en huvudventil är det bra att stänga den så vet man att inget vatten kommer fram eller rinner tillbaka och tömmer varmvattenberedaren.
Jättefint. Tack!
Att öppna en kran kanske bäst att låta bli?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.