Hej

Är det någon här som vet om det går att stänga av tillsatsvärmen i en Flexit SL4R.

Har testat att ställa ner tempen men det gör ju även att värmeväxlaren går ner i onödan så det bästa vore ju om man kunde stänga av tillsatsvärmen och låta värmeväxlaren jobba så gott den kan beroende på yttertemp.
 
Har tyvärr en CI500 och jag hittar ingenting i manualen om stänga av eftervärmen.
 
Den har jagingen koll på.
Det går annars att dra ur kontakten till själva värmeelementet i aggregatet.
 
Fick idag svar från Flexit att har man en CI500 manöverpanel så går det inte att stänga av eftervärmen.

Ifall någon annan har samma problem…
 
J JonasHolm skrev:
Fick idag svar från Flexit att har man en CI500 manöverpanel så går det inte att stänga av eftervärmen.

Ifall någon annan har samma problem…
Det låter som bullshit. Har en SL4R med CI500 och just nu en ventilationsfirma rekommenderad av Flexit på besök, killen säger att han kommer kunna koppla ur eftervärmaren. Återkommer om det skulle visa sig vara ett hinder.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.