Gött att höra att du stod på dig lite grann i alla fall! :)

Tycker att Anna H:s inlägg #100 här ovan är bland de bästa hittills, speciellt då du inte är typen som skäller ut folk.
Klockrent att säga att ni ska gå och prata med styrelsen tillsammans, helst genast om det nu finns någon att prata med just då. Även att förklara för henne att du ska spela in vad hon säger. Du kan ju förklara att du spelar in för att du vill kunna återge för styrelsen exakt vad hon anmärker på så att de kan säga om hon har rätt eller fel.
Framför allt: "Jag är nöjd med hur jag har det." Behövs egentligen inget mer. Fortsätter hon klaga, domdera och mästra så upprepa och lägg till: "Jag är nöjd med hur jag har det, så länge jag inte bryter mot några av föreningens regler så är det så här det kommer se ut." Eller något liknande. Just att du hävdar att du följer reglerna kan vara viktigt att få in. Om hon nu hänvisar till regler och påstår att du inte följer dem så är det bara att hävda att du gör det. Och kanske att det är upp till henne att påvisa att du inte gör det.
Prata med styrelsen ibland om att hon fortsätter klaga utan anledning. Även om de inte gör något åt det varje gång så får du upp deras ögon för att tanten är/har problem.

Viktigast; släpp det där med att försöka blidka henne genom att göra som hon vill, det är sämsta möjliga taktik! Gå bara på att du vill ha det på ditt sätt, duger inte det så får hon prata med styrelsen. Uppenbarligen har hon inte varit i kontakt med styrelsen om dig och kommer troligen inte ta den kontakten heller. Det du eventuellt kan göra om du vill vara något mer tillmötesgående är möjligen att berömma hennes fina trädgård SAMTIDIGT som du tydligt förklarar att du inte har ambitioner att vara lika pedantisk. Möjligen kan det ge tanten någon form av tillfredsställelse så att hon nöjer sig, inte vet jag men kan vara värt att prova. Men längre än så hade jag inte gått. Gör INGET som hon kräver, ingenting.

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
ToRy skrev:
Prata med styrelsen ibland om att hon fortsätter klaga utan anledning. Även om de inte gör något åt det varje gång så får du upp deras ögon för att tanten är/har problem.
Och "ibland" skulle kanske varit både understryket och fetstilat.
Det de flesta styrelser hatar är att bli någon slags mellanhand eller slagpåse i konflikter mellan andra.

Missförstå inte, jag tycker det är en jättebra idé, men ta bara upp det någon gång med lite småglesa mellanrum, försök att få det att vara ett "FYI", inte att du kräver några direkta åtgärder eller ageranden från styrelsen.

Och det kan också vara lämpligt att rapportera ifall det har blivit märkbart bättre eller lugnare också. Det är bra krediter i din egen trovärdighet, förutom att styrelsen säkert också är intresserad av ifall saker blir bättre.

• Gilla
ToRy
  • Laddar…
P
Z ZipLock skrev:
Var står blomkrukan? Står den i ett gemensamt trapphus?
Have read the post so far and i CAN sympathize with the situation BUT i can not see why anybody would choose to untidy a trapp uppgång with their personal STUFF! Keep your stuff in your own space. The trapp uppgång is not the place for anything at all. Even those that keep shoes etc are pressning upon others their mess.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.