Vi ska ju ev byta ut vår gamla Contura 350 men behålla gammla skorstenen om nu den är okej och att det fungerar..
När jag pratade med en säljare. om kamin inst. på bef kamin.
Så säger jag att på övervåningen har man ju byggt in skorstensröret från kaminen.
När jag säger att på den sitter det 2 st galler så värmen kommer ut , nämner han att så får man inte ha det..och att när sotaren kommer nästa gång kommer jag åka på anmärkning.
Sotaren har aldrig gjort mera än sotat kaminen och skorstenen aldrig kollat på övervån
Jag vet ju inte vad som gäller .
Någon som vet