Detta måste gå under ämnet byggteknik, såg denna man måla en ladugård på detta sättet idag!!!:)
Alla sätt är bra utom dom dåliga sägs det!!!

• Lurigt.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Traktor med fyrhjulsdrift för åtskilliga hundra tusen, men inte en stege som är längre än 3 meter.

Inte undra på att det är mycket olyckor i lantbruket.

Haha, den var rolig. Skicka in till ngn hustidning.
/CC

Tänkte faktist skicka in den till Byggnads, dom har alltid med någon rolig bild i varje nummer.:D

Jag gjorde likadant när jag målade kåken för ett par årsen.
Frugan skjutsade runt mig i skopan på en liten hjullastare men för att nå upp till nock
fick jag ta till stegen oxå.

bandy76 skrev:
Tänkte faktist skicka in den till Byggnads, dom har alltid med någon rolig bild i varje nummer.:D
Nä för h...e gör inte det, tvivlar på han är organiserad..............

mycke_nu skrev:
Traktor med fyrhjulsdrift för åtskilliga hundra tusen, men inte en stege som är längre än 3 meter.

Inte undra på att det är mycket olyckor i lantbruket.
ibland får man göra det enkelt......men få upp en elektriker på den där stegen, hade aldrig gått, knappast ens utan risktillägg,

Jag kan tycka att säkerhetstänkandet ibland kan gå över styr, men det där var fanimej bland det dummaste jag sett i ett västerland.

Hyr ställning, skylift eller målarfirma, för guds skull!

haha när min chef var ute och rastade hunden såg han en gubbe som hade frugan i timmergripen på hydralarmen till timmerlastbilen för att måla vindskivorna. Jobbigt om man är lite för snabb på handen och klämmer till med gripen

Även med riktiga stegar kan det gå illa när folk inte tänker på vad de gör.
Grannen bredvid morsan höll på att måla gaveln och hade då en 6 meters utskjutsstege, tvådelad som var i maxläget. Stegen stod på garagenedfarten som var lite ojämn men
han var inte orolig utan lyckades hämta in ett par svajningar. Efter ett tag blev han trött på att behöva gå ner för att flytta stegen och provade då att hoppa i sidled. En gång gick bra, andra gången också, men tredje gången hade han för lite kraft och den hoppade inte så han tog i ordentligt och lyckades då haka ur "hakarna" i stegens underkant.
nederdelen av stegen lutade snabbt utåt och ovandelen där han skrikande klamrade sig fast lutade inåt mot husväggen. Stegen föll snabbt ihop som en fällkniv och grannen skrek nu ännu högre och höll fortfarande krampaktigt tag i stegen. Då husväggen bromsat ovandelen en del så var fallhastigheten inte så stor, men det small ändå ordentligt när han landade. Efter kanske 30 sekunder upptäckte han att han låg skrikande på marken och försökte då släppa taget vilket inte gick då hans kroppstyngd gjorde att händerna satt fast mellan stegarna. Jag tog mig så snabbt jag kunde ner och lyckades lyfta upp stegen såpass mycket att han fick loss händerna och kunde ställa sig upp.
Tvåtusen f-n, j-vlar, aj och många andra svordomar senare så skjutsade jag in honom till akuten, hela vägen dit så förbannade han sig själv och den idiot som hade konstruerat stegen.
På kvällen när han kom hem hade han båda händerna i paket och satt sedan resten av semestern i trädgården och svor över att han var rastlös och inte hade något att göra.

Varför är folk sådana idioter?
NetNut - en granne som är så korkad kan gott ligga invikt i sin egen stege och skrika. Hjälper du honom hittar han bara på något nytt sätt att slå ihjäl sig på.

NetNut, kan tänka mig att det är en historia som alla i grannskapet känner till nu. Det är ju jättekul med kreativa människor som testar nya sätt.
/CC

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.