B
Strunta kil.. ta och sätt nya reglar mot de gamla på sidan, i ena änden slutar de lika, i andra ut 2cm, dra 90mm träskruv igen. vips så har du ett regelverk som är plant, bara en offset mot de gamla på 45 mm, men det får du leva med.. kanske nån kil i hörnet, eller om du gör de väggarna också så sätter du en vinkelplåt mellan osb och gips så styvar det upp hörnet.

jag hade inte satt en vägg där osb skivorna inte har stöd längs hela regellängden.

Är det yttervägg och du har plats är det inte fel att regla upp på nytt med 45*45 cc 60 eller cc 45 nånstans mellan de befintliga reglarna så slipper man köldbryggan väggen blir lodrätt och lite bättre isolerad.

S
Boan skrev:
Strunta kil.. ta och sätt nya reglar mot de gamla på sidan, i ena änden slutar de lika, i andra ut 2cm, dra 90mm träskruv igen. vips så har du ett regelverk som är plant, bara en offset mot de gamla på 45 mm, men det får du leva med.. kanske nån kil i hörnet, eller om du gör de väggarna också så sätter du en vinkelplåt mellan osb och gips så styvar det upp hörnet.

jag hade inte satt en vägg där osb skivorna inte har stöd längs hela regellängden.
dock är det inte att rekommendera att göra så

B
För att?

S
Boan skrev:
För att?
lättaste att förklara är att du tappar isolering.
bästa är antingen kil eller horisontall läkt eller läkt med liknade karmskruv.

B
Om påläggsregeln inte går ändå in,Dvs är lägre än ursprungsregeln kommer det knappt märkas. Jag skulle påstå att det har marginell påverkan.

S
Boan skrev:
Om påläggsregeln inte går ändå in,Dvs är lägre än ursprungsregeln kommer det knappt märkas. Jag skulle påstå att det har marginell påverkan.
tyvärr konstruktionen funkar ej

Det blir samma mängd isolering men lite krångligare att isolera bara borde tom bli bättre eftersom det nästan inte blir genomgående köldbrygga.

S
smurfen72 skrev:
Det blir samma mängd isolering men lite krångligare att isolera bara borde tom bli bättre eftersom det nästan inte blir genomgående köldbrygga.
är ju precis det blir. samt luftfickor man inte vill ha.

Lär bli mera köldbrygga med kilar och ev luftfickor beror på hur skicklig man är på att isolera.

S
smurfen72 skrev:
Lär bli mera köldbrygga med kilar och ev luftfickor beror på hur skicklig man är på att isolera.
kanske den lilla längden som är spetsen. sprickan mellan kan man dreva eller skuma

Och det kan man inte om regeln ligger på sidan om ?

S
smurfen72 skrev:
Och det kan man inte om regeln ligger på sidan om ?
inte blanda matrial där.

Vad menar du med blanda material ? Vad blir sämre med nya regeln bredvid i stället för kil ?

S
smurfen72 skrev:
Vad menar du med blanda material ? Vad blir sämre med nya regeln bredvid i stället för kil ?
orkar inte tjafsa gör hur du vill.
det blir inte bra helt enkelt

Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.