10 434 läst ·
55 svar
10k läst
55 svar
Ställbar distans för skivor mot lutande reglar?
Strunta kil.. ta och sätt nya reglar mot de gamla på sidan, i ena änden slutar de lika, i andra ut 2cm, dra 90mm träskruv igen. vips så har du ett regelverk som är plant, bara en offset mot de gamla på 45 mm, men det får du leva med.. kanske nån kil i hörnet, eller om du gör de väggarna också så sätter du en vinkelplåt mellan osb och gips så styvar det upp hörnet.
jag hade inte satt en vägg där osb skivorna inte har stöd längs hela regellängden.
jag hade inte satt en vägg där osb skivorna inte har stöd längs hela regellängden.
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
113 kr inkl moms
126 kr
Läs mer
dock är det inte att rekommendera att göra såBoan skrev:Strunta kil.. ta och sätt nya reglar mot de gamla på sidan, i ena änden slutar de lika, i andra ut 2cm, dra 90mm träskruv igen. vips så har du ett regelverk som är plant, bara en offset mot de gamla på 45 mm, men det får du leva med.. kanske nån kil i hörnet, eller om du gör de väggarna också så sätter du en vinkelplåt mellan osb och gips så styvar det upp hörnet.