Har ej själv (ännu), men många bekanta har. Det finska Stala uppfattas i hemlandet som ett kvalitetsalternativ. Håller sig fräsch! Kanske diskbänkarna byggs med samma omsorg som koncernens violer...?
Mitt val till mitt kök är utan tvekan Stala. Kolla på priset, bara...

Har en Stala bänk av den anledningen at jag har 40 mm granitskiva och behövde en lika tjock diskbänk. De flesta fabrikaten kostade 7000-10000 för den tjockare bänken, av vilken anledning kan jag inte förstå. Hittade då på Stala som sålde 40 mm bänkar för 3900:-.
Jag har inte märkt nån kvalitetsskillnad på denna och andra bänkar jag haft.

Västbo Plåt fixar din diskbänk i vilken dimension som helst och med valfri placering av lådorna. Lådtyp kan också väljas fritt. Så även kantprofil.
Bänkarna är tjock plåt och en spånplatta är underlimmad så att slipper det burkiga ljudet. Finns även med syrafast plåt, men det har du ingen praktisk användning för. Finishen är "använd diskbänk". Du slipper alltså att få ångest för en massa repor eftersom hela ytan är "repad"
Beställes via rörfirma eller köksinredare.

http://www.vastboplat.se

Jag har köpt en Franke, 240 cm lång och 4 cm hög. Den fick vi köpa från Kvik till inköpspris för 2500:-, men om jag inte minns fel så var ordinariepris ca 3 800 eller något sådant. Kolla på franke.se under måttanpassade diskbänkar. Jag vet inte om Franke är bättre än Stala, men har svårt att tro att det skiljer nämnvärt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.