Någon som har en idé vad vi kan göra här?tidigare ägare verkar ha hällt någon blandning cement runt grindstolpen som suttit under jord så att den ruttnat och gått av, nu tänkte vi sätta plintar men har svårt att få de stabilt går heller ej att komma djupare ner just där då de är en stor Sten , idéer någon ?♀️
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 167 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 167 inlägg
Klart det blir ostabilt när ni inte återfyllt runt plinten...
Om ni verkligen vill få det att sitta ordentligt så borra ett par hål i stenen under, i med ett par armeringsjärn>Trä över ett gjutrör>kapa i rätt höjd och fyll på med grovbetong> placera en stolphållare på rätt nivå i betongen> vänta >klart
Om ni verkligen vill få det att sitta ordentligt så borra ett par hål i stenen under, i med ett par armeringsjärn>Trä över ett gjutrör>kapa i rätt höjd och fyll på med grovbetong> placera en stolphållare på rätt nivå i betongen> vänta >klart
Produkter som diskuteras: "stolphållare"
Stolphållare PSU FZV varmförzinkad FAST
För ingjutning i betong
45 kr inkl moms
Läs mer
Problemet är att vi vill få ner plinten mer under marken därför har vi ej fyllt , nu är den 35 cm under , funderar på om man kan ha plinten 1 m längre åt vänster och göra någon annan lösning vid grindstolpen?R RalleB skrev:Klart det blir ostabilt när ni inte återfyllt runt plinten...
Om ni verkligen vill få det att sitta ordentligt så borra ett par hål i stenen under, i med ett par armeringsjärn>Trä över ett gjutrör>kapa i rätt höjd och fyll på med grovbetong> placera en stolphållare på rätt nivå i betongen> vänta >klart
jord
Klicka här för att svara