hahalj
Det närmar sig staketbygget på balkongen och jag har funderat länge på hur staketet ska se ut.
Det är är det hetaste förslaget just nu. Vad tycker ni och ser ni något som kunde göras bättre eller annorlunda?

• rack.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Tummen upp!

hahalj
Ok, tack. Det får bli denna modell.

Snyggt! :)

hahalj
Tackar, men en ritning är ju en sak, återstår att se hur verkligheten blir :rolleyes::)

Jag har ett liknande, där jag monterade upp ihop sektionerna i garaget och sen lyfte på plats på balkongen.
Har 45x45 istället för de 45x70 som du har bakom spjälorna.
Ett tips kan vara att tvinga fast en kloss under och framför eller bakom (beroende på plats) dessa när de ska fästas i stolparna för att få dom på rätt plats.

hahalj
Tack för bra tips. Fast jag lutar åt att platsbygga dem, får först se hur bra jag lyckas med stolparna.

Hemmakatten
Staketet som sådant är jättsnyggt tycker jag också. Men utseende på ett balkongstaket beror helt på hur själva huset ser ut. Det måste passa och ha likadan stil som huset.

PS. och du vet säkert att staketet måste vara 110cm högt från balkonggolvet till överdelen av överliggaren.

hahalj
Har full koll på måttregler för balkongräcken, både höjd och glipor :-)

Här är en bild på huset utan balkong med sin stående panel. Man ser också grannens balkong, samma stil som vi hade på den förra. Vi vill inte ha räcket som det var innan och känner att den nya designen är bättre men att den ändå inte sticker ut för mycket.

• 5639_60591.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmakatten
Vad bra att du la in en bild. Jag tror att ditt förslag på räcke kommer att bli mycket snyggt.

Som gul granne, kan vi bara konstatera att balkongen och räcket blev kanonsnyggt!.
Bra jobbat!

hahalj
Tackar :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.