Hej.
Vi tänkte sätta ett staket på altan och är sugna på Öckerö staketstolpar där man skjuter in 45x45 regler.
Jag är inte sugen på att sätta tryckimpregnerat då det har en tendens att slå sig och kommer säkerligen slita med sig stolparna åt olika håll.
Så jag funderat på trä-rent och behandla dem.
Har någon något förslag vad jag ska använda för behandling för att det ska klara väder och vind?
Vi tänkte sätta ett staket på altan och är sugna på Öckerö staketstolpar där man skjuter in 45x45 regler.
Jag är inte sugen på att sätta tryckimpregnerat då det har en tendens att slå sig och kommer säkerligen slita med sig stolparna åt olika håll.
Så jag funderat på trä-rent och behandla dem.
Har någon något förslag vad jag ska använda för behandling för att det ska klara väder och vind?
Produkter som diskuteras: "trä-rent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
Okey tack.J Jörgen Ö skrev:
Tänkte mest att av ren erfarenhet att tryckimpat som är riktigt fuktigt har en tendens att dra ihop sig när det torkar.
Därför jag funderar på om jag ska använda vanligt planhyvlat och behandla istället då det är torrt.
Klicka här för att svara
