Hej!

Jag ska bygga staket på loft (fallhöjd 2,6 meter). Planhyvlad furu. Jag har några frågor innan jag sätter igång.

1. Infästning: Jag har tänkt fästa som beskrivet på bilden. Tre stycken bärande stolpar som fästs med skruv/bult mot loftgolvet (limträbalk). Infästning kompletteras med vinkeljärn på motsatt sida. Vad tror ni?

2. Vilka skruvar eller bultar bör jag använda för att fästa stolparna. Balken bakom är 70 mm och stolparna är 45 mm, så 115 mm totalt.

3. Till vänster i bild i de röda rutorna har jag behållit de horisontella brädorna som ska löpa mellan bärande stolpar. Dessa har jag tagit bort från den långa sektionen bara för att se hur det ser ut - och det är snyggare utan tycker jag. Men tar jag bort dem så fyller stolparna ingen funktion längre. Någon idé på hur jag kan bära upp staketet uta dessa brädor?

Tacksam för alla tips, synpunkter och kritik :)

3D-ritning av staket på loft med infästningsdetaljer. Vertikala stolpar och horisontella brädor markerade. Mätningslinjer och röda rutor synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär ser det ut på det andra loftet, där jag behållit de horisontella brädorna:

Loft med horisontella träbrädor och en trappa i en byggnadsritning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.