155 995 läst ·
24 svar
156k läst
24 svar
Staket bestående av armeringsnät?
Medlem
· Västra Götaland
· 245 inlägg
Kapar tråden lite. Har samma tanke runt den yta där växthus och odlingslådor står, nån meter högt staket typ. Dock vill jag (hon) inte blanda in trä i detta. Min ambition är alltså att få ihop detta genom att svetsa ihop armeringsnäten. Det jag lurar på hur jag skall göra eller vad jag skall använda för att ersätta stolpskorna vilka ju alltid är anpassade för träreglar. Ja, jag kan såklart kapa bort själva skon och bara svetsa fast nätet direkt men funderar på om det finns andra finurliga alternativ och/eller någon som gjort samma sak och kanske har lite bilder 
Snyggt! Hade skrivit ett inlägg halvvägs där jag påpekade att det där såg smått livsfarligt ut med en studsmatta precis bredvid armerningsnät som sticker upp och det borde monteras ett räcke på som skydd. Det var en väl avvägd bild som dålde det i vägkanten tills jag zoomadeArzosah skrev:
Hej,
Ska bygga ett spaljestaket och funderar på rostande nät som jag tycker vär snyggt. Nyfiken på hur länge man kan räkna med att en armeringsmatta håller innan den rostat sönder i en spaljé, nån som har en aning eller några erfarenheter? Inser att det är stora varaitioner beroende på var man bor, så gärna erfarenheter från västkusten, utsatt och kustnära läge.
Ska bygga ett spaljestaket och funderar på rostande nät som jag tycker vär snyggt. Nyfiken på hur länge man kan räkna med att en armeringsmatta håller innan den rostat sönder i en spaljé, nån som har en aning eller några erfarenheter? Inser att det är stora varaitioner beroende på var man bor, så gärna erfarenheter från västkusten, utsatt och kustnära läge.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Min gissning är många år.
Likväl som ett trästaket kommer att ruttna bort så rostar nog ditt i samma takt.
Går du på 8 mm så håller det mycket längre.
min och fruns åsikt är att rost inte är vackert.
Protte
Likväl som ett trästaket kommer att ruttna bort så rostar nog ditt i samma takt.
Går du på 8 mm så håller det mycket längre.
min och fruns åsikt är att rost inte är vackert.
Protte
Arzosah skrev:
Riktigt fint. är det stabilt med jordankare som det ser ut att du har? planerar för liknande men kanske med plintar/gjuta fast stolparna. har du 95 eller 70 stolpar?
Tjena! Kul att du gillar det!P PerWir skrev:
Stolparna är bara vanliga 70 stolpar, och dom står tillräckligt stadigt för att ungarna skall kunna klättra lite och sparka boll emot det. Håller fint trots senaste vintrarnas snö också gjuta hade jag tyckt är överkurs om du inte har väldigt mjuk jord/sand på tomten.
Klicka här för att svara