Efter att städfirman hade utfört flyttstädning så såg vi en konstig ”bubbla” på golvet.
Kan det vara något starkt medel som har läckt på golvet eller för mycket vatten vid våttorkning?
Någon som vet?
Kan det vara något starkt medel som har läckt på golvet eller för mycket vatten vid våttorkning?
Någon som vet?
Det ser ut som en vattenskada. Städfirman har gjort fel förmodligen. Om du vill försöka fixa själv - skär ett mycket fint snitt i den. om materialet (spån) inne rest sig, skrapa försiktigt bort utan att skada snittet. I med trälim och på med något tungt.
Hej och tack för svar!En apelsin skrev:
Som du ser på bilden finns det lite vatten kvar från våttorkningen då vi kom hem precis när dem var klara och hade våttorkat. Jag bara undrar: går det så snabbt för golvet att resa sig av vatten?
Ja, det skulle jag tro. För mycket vatten på laminatgolv ser det ut som. Det är svårt att få det 100% igen, men jag skulle satsa på lim och att tycka ner det, givet att det får torka först.J Johannestp skrev:
Hej och tack för svar!Anna_H skrev:
Det är mycket märkligt att en städfirman inte vet hur man ska göra med laminat. Dem tar inte på sig ansvaret för skadan utan dem säger att den fanns innan dem började städa..
Mvh Johannes
Konstigt. Vattnet syns ju på bilden och om det ligger vatten kvar på laminat blir det sådär. Vänd dig till ARN med tydliga bilder och beskrivning på skadan.J Johannestp skrev:
Du har rätt. Det är helt orimligt att en städfirma öser ut vatten på ett laminatgolv. De ska, som du säger vara proffs på det.J Johannestp skrev:
Men, jag fattar det som att det är en flyttstädning och att du ska flytta ut. Är det hyresrätt, så handlar det om att du ska klara besiktningen. Det fixar du förmodligen med min föreslagna quickfix. Om det är fråga om en försäljning, då hade jag reklamerat till firman för säkerhetsskull. Köparna kan kräva av dig att du åtgärdar och då ska såklart firman som ska stå för kostnaden.
Sedan har jag väldigt lite till övers för ikeas laminat. Jag la mot bättre vetande i en hall för en massa år sedan. Det var stora skador på det efter ca 1 år även om jag inte städat med en massa vatten och så.
Jag har pratat med mitt försäkringsbolag och dem är lite tveksamma till att vatten skulle kunna orsaka en sådan skada så snabbt. Vi pratar nog om ca 30-90 min innan bilden togs.Erik_Hansson skrev:
Dem säger också att bevisbördan ligger på mig att städfirman har orsakat det.
Jag har inga bilder på golvet innan dem städade...