Byggahus.se

Städfirma har förstört golvet ...

1. T
    Medlem · Nivå 9
    om man har extra plank

2. J
    Medlem Nivå 1
    Tack för tipset!
    Får utvärdera mina chanser.

3. Leeten
    Husägare Nivå 5
    Nä för man ska fuktmoppa. Det är stor skillnad i det.

• Laddar…
  4. Isakare
    Medlem · Nivå 13
    Klick i all ära, det går ju fort. Vi la IKEA laminat i nästan hela huset när vi renoverade 91-92, men då limmade man ihop golvet, och det tålde vatten.

5. J
    Medlem Nivå 3
    Bara en liten passus/Många städfirmor har inte utbildat sin personal i svensk golvvård. Utomlands häller man ofta ut vatten på golv vid rengöring. Detta gjordes i min hall m klinkers av städfirma som förra ägaren anlitat. Vattnet stod ganska högt i den lilla hallen. Jag fick syn på det o då kom tjejen o skrapade leende ut vattnet över ytterdörrens trätröskel. Detta ledde till att vatten sjönk in under klinkersen som sedan sprack o lossnade när flyttfirma o städfirma sprang in o ut. Städfirma ersatte inte skadan utan hävdade att golvet var sådant redan innan...vilket det inte var./då hade man väl knappast hällt ut vatten på det?
    Jag vill tipsa alla som väljer städfirma att noga gå igenom hur varje golv ska städas, fotografera gärna fönsterglas då ej utbildade fönsterputsare kan ha en tendens att repa glasen ordentligt samt spräcka dem vid öppning i stängning, förbered gärna så att de går lätt att öppna....
    Mitt parkettgolv hade torkats så vått att det inte var torrt 30min efteråt...!
    Det är smidigt med en städfirma, men oj vad de kan förstöra...

• Laddar…
  6. nino
    Renoverare · Nivå 19
    Många tror att klinker = vattentätt

• Laddar…
  7. H
    Medlem · Nivå 6
    Städning kan ha mer långsiktiga effekter med, den senaste städfirma mina föräldrar anlitade förstörde golv (lamellparkett) och luckor (mdf) under loppet av ett år.

Golvet och luckor har varit ganska bra trots en ålder på 15 år, men antagligen klarade de inte ett års torkning varannan vecka med för mycket vatten.

Nu har golvet lamellsläpp och luckorna har svällt i de frästa spåren.

• Laddar…
  8. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 18
    Vid en försäljning är mitt förslag att försöka "lura" :cool: köparen att ta över objektet ostädat med ett prisavdrag som med råge räcker till för en flyttstädning enligt "ortens marknadspris". Sen kan man strunta i om köparen städar själv eller tar in en firma. Alla eventuella bekymmer hamnar i köparens knä... Köparen får dessutom den städnivå denne vill betala för.