Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruvskallen låg i innanmätet av städfoten. Antar att skruven ska sitta i hålet i städfoten (se bild)
Har jag sån tur att det ”bara” är att byta den havererade skruven?
Utmaningen blir att få ur den kvarvarande gängdelen isåfall.
Eller står jag inför andra bekymmer som jag ännu inte upptäckt?
Första gången som jag behöver titta in i ett städ..
Vad kan ni om första hjälpen på städ?
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 832 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 832 inlägg
Gjorde själv något liknande för ett par veckor sedan, men där drog min skruv med sig en bit av godset i bottendelen 
Gänga ur stången och ta sedan en polygrip/rörtång för att skruva ut skruven som är kvar i delen. Trilskas det så kanske du behöver borra ur den.
Lossa bottenplattan från bordet och skruva fast delen med lämplig skruv igen. I mitt fall så kunde jag använda en längre skruv än tidigare och därmed få ihop det trots att det saknades en bit av godset (min skruv var skruvad uppifrån i delen vid gängstång en och ner.
Gänga ur stången och ta sedan en polygrip/rörtång för att skruva ut skruven som är kvar i delen. Trilskas det så kanske du behöver borra ur den.
Lossa bottenplattan från bordet och skruva fast delen med lämplig skruv igen. I mitt fall så kunde jag använda en längre skruv än tidigare och därmed få ihop det trots att det saknades en bit av godset (min skruv var skruvad uppifrån i delen vid gängstång en och ner.
Klicka här för att svara