Hej!
Jag har just bankat ihop en odlingsbädd modell större, är bara lite orolig att den kommer bukta ut på långsidorna när jag ska fylla pallen med jord (den ska inte ligga på uppfarten..)
Hur hade ni gjort?
Räcker det med två strävor (?) eller bör jag försöka skruva ihop sidorna med en regel eller dyl?
Tackar,
bonnlurken
Jag har just bankat ihop en odlingsbädd modell större, är bara lite orolig att den kommer bukta ut på långsidorna när jag ska fylla pallen med jord (den ska inte ligga på uppfarten..)
Hur hade ni gjort?
Räcker det med två strävor (?) eller bör jag försöka skruva ihop sidorna med en regel eller dyl?
Tackar,
bonnlurken
Bästa svaret
Bonnlurken skrev:
Hej!
Hur hade ni gjort?
Tackar,
bonnlurken
När jag gjort större lådor likt din har jag yxat till spets på 45x45 o slagit ner i marken på insidan och skruvar fast i lådan. Dessa har jag satt med jämna mellanrum. Bilden visar en låda som stått 6 år. Kört lite skydd invändigt då virket tar en del stryk av vätan/jorden. Klippte till pressening och körde fast med häftpistol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mycket bra! Så blir det.Z Zeke_Varg skrev:När jag gjort större lådor likt din har jag yxat till spets på 45x45 o slagit ner i marken på insidan och skruvar fast i lådan. Dessa har jag satt med jämna mellanrum. Bilden visar en låda som stått 6 år. Kört lite skydd invändigt då virket tar en del stryk av vätan/jorden. Klippte till pressening och körde fast med häftpistol.
[bild]
Tackar
Klicka här för att svara