Har lagt en 6m rad stenar vid påbörjade altan bygget. Kjolen kommer att komma ca 50mm in på stenarna. Har gjort så bara för att kunna klippa gräset intill altanen.
Dock tror jag att det kommer att behöva stabiliseras. Skulle det funka att köpa två säckar torrbetong och lägga ut en remsa på insidan av stenraden, fukta med blomspruta och sedan låta det härdas av dagg och regn? Det är ju bara ett gräsklipparhjul som kommer att belasta stenarna.
Dock tror jag att det kommer att behöva stabiliseras. Skulle det funka att köpa två säckar torrbetong och lägga ut en remsa på insidan av stenraden, fukta med blomspruta och sedan låta det härdas av dagg och regn? Det är ju bara ett gräsklipparhjul som kommer att belasta stenarna.
hur gick det? Behöver göra något liknande. Använde du betong?L Leaff skrev:Har lagt en 6m rad stenar vid påbörjade altan bygget. Kjolen kommer att komma ca 50mm in på stenarna. Har gjort så bara för att kunna klippa gräset intill altanen.
Klicka här för att svara