Jag har tänkt att sätta trädgårdskantsten runt min uppfart innan den asfalteras. Min fundering är om jag ska sätta stenen i liv med huset. Eller om jag ska sätta den cirka 1 meter efter huslivet? För att få en asfaltsyta att gå upp till altansteget. Funderar på vad som ser bäst ut?? Tacksam för alla svar,tips och idéer.

• Uppfart nära hus med gräs kant, markerat förslag på placering av trädgårdskantsten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppfart med markerad linje för tänkt placering av trädgårdskantsten vid hus och altan.
    Skapa konto
  • Uppfart under förberedelse för asfaltering, angränsande till träaltan, med skottkärra och byggmaterial.
    Skapa konto
Alternativ 2 röstar jag på av praktiska skäl, gräset kommer annars bli väldigt slitet just på den snutten man går på från asfalten till altanen.

• Gilla
JockeHanz
  • Laddar…
Vad tror du om att lägga plattor alternativ smågatsten på andra sidan kantstenen mot altanen?

Vad tror du om att lägga plattor alternativ smågatsten på andra sidan kantstenen mot altanen?

• Bild som visar övergången från en altan till en gräsmatta, med en kantsten och möjliga platser för plattläggning eller smågatsten markerade.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.