Hej,nån som vet om man ska förtunna färgen innan sprut-målning och isåfall med vad och hur mycket av varje??
Tack på förhand
 
Ta en lackfärg istället, du anar inte vad en spjälsäng kan utsättas för. ;)
 
Jo, du bör tunna färgen oavsett om det blir latex eller alkyd. Hur mycket är svårt att säga, det är olika beroende på hur tjock den är från början.

Min gamla målerilärare sa att färgen ska skratta, vad det nu innebär...
 
när du stoppar ner blandpinnen i burken och tar upp den igen skall den efterlämna en tunn tunn sträng färg..om det blir droppar så är den för tunnt spädd. ;)du förtunnar den med dess bas som står på burken..använder du industrilack som är det bästa skall du blanda 50procent färg 50 procent förtunning plus en liten skvätt härdare...använd bredaste sprutbilden för att undvika rinningar..använd alltid grundfärg innan toppskiktet :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.