Först ska samtliga dörrar skickas på sprutlackering, och sedan funderar jag på att sätta in frostadefönster i samtliga massiva trädörrar, och nej inte ett runt fönster som kan köpas färdigt.

Det blir tre glas i varje dörr, om 18b * 50h, vi sågar hålen med en sticksåg och sätter fast glasen med eklist runt om på båda sidor om dörren. Glaset längst till vänster kommer sitta högst upp, det andra ca 10 cm längre ner och det tredje ytterligare 10 cm ner. Mellan glasen kommer det vara cirka 5 cm.

Vad tror ni, kan detta bli snyggt och vad kan glaset tänkas kosta? Någon som har erfarenhet av sprutlackering, kostnad och resultat - Hur håller det sig? Eller ska jag försöka måla dörrarna själv med roller, men hur blir slutfinishen?

Hej!

Visst låter det snyggt, men en himla massa jobb...
Har du tänkt på att ljudisoleringen försämras avsevärt med glas i dörren?

Kan vara värt att ha i åtanke. ::)

// Snäckan

Jo, de blir en himla massa jobb men det är inget som skrämmer mig. Dörrar är ett nödvändigt ont som oftas är väldigt fula och då får de bli lite jobb.

De där med ljudet har jag inte tänkt på, dock så väljer jag att ignorera det hela. Den dagen vi har tonåringar, och med tanke på att vi inte har några barn i dagsläget så är det ett tag dit så får vi sätta in nya dörrar i deras rum (om de som jag blir musikintresserade och väljer att spela på högsta volym).

hahahhahah!

Du kanske skulle tänka på ljudet från ert sovrum och skona framtida barn från dessa ;)

(en tanke bara - men vad vet jag)

:-?

// Snäckan

Snäckan skrev:
hahahhahah!

Du kanske skulle tänka på ljudet från ert sovrum och skona framtida barn från dessa  ;)

(en tanke bara - men vad vet jag)

:-?

// Snäckan
Enligt vad jag har hört, så sägs det mesta avstanna vad gäller att föra oväsen i sovrummet när man har fått barn :'(
Därmed inget jag behöver oroa mig för ;)

Jo snäckan, du har bra tankar, men jag har kört in mig på en ide och har löst frågan hur jag ska hotta upp innerdörrarna, och därtill släppa igenom ljus till den korridor som kommer bli. Så kommer du här, med argument som förtar min lycka över min ide!

Så fortfarande, jag ska ha mina fönster i mina dörrar 8-)

[quote author=jennyn_ link=1160663756/0#4 date=1160950121]

Enligt vad jag har hört, så sägs det mesta avstanna vad gäller att föra oväsen i sovrummet när man har fått barn :'(
quote]

hahhaha ;D

måste tyvärr säga att du har rätt! Vi har en 12 och en 8-åring och precis när det blev som roligast igen, så väntar jag mitt tredje barn nu ::)

oooooops.

Lycka till med dörrarna!

// Snäckan

måste tyvärr säga att du har rätt! Vi har en 12 och en 8-åring och precis när det blev som roligast igen, så väntar jag mitt tredje barn nu ::)

oooooops.

Lycka till med dörrarna!

// Snäckan[/quote]

Grattis till den lilla som kommer någon gång i framtiden, verkar segt för egen del!

Vad gäller dörrarna; jag är envis, och jag ska göra mina dörrar. Dröjer länge än, men jag ska lägga upp bilder på mina otroligt vackra dörrar när det beger sig...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.